14 de marzo de 2008

La retenció dels quatre temps i el lloguer

La primera quatre temps que vaig provar va ser la KLE 400 del Litus. Un puntasso. Fins llavors només havia provat motos de dos temps, la vespa, 49’s, Strikers, Hurricanes... El que més em va sorprendre va ser la retenció del motor. En totes les altres quan deixava gas la inèrcia et deixava seguir amb velocitat cap endavant, i en tot cas havies de frenar amb els frens. En aquesta no, en quan deixaves gas, o embragaves, actuava el freno motor. La moto es retenia i tot el cos et tirava cap endavant.

Sóc mes aviat parat, poc dinàmic, passiu. Pse. Com perquè al damunt, en quan deixo de donar gas, en quant perdo la tensió inicial, la retenció del freno motor em deixi encara més frenat. Probablement això explica la meva tirada pels dos temps.

Amb tot això al cap, a finals de novembre havia acumulat suficient tensió com per seguir l’estela de la senyal. Aprofitant que estava pelant una poma després de sopar, li vaig deixar anar a la Cristina (així com perquè sí, a veure per on petava la cosa)

- Mmmm que tu i jo estiguem junts... quin sentit creus que te?
- Home, no et sembla poca cosa dividir el lloguer del pis entre dos?

I aquí es va acabar la conversa. Vaig tirar la poma podrida a la brossa i vaig guardar aquestes 13 parules i l’interrogant en una capseta de mistos (incloent tots els articles i aquella entonació seva típica de qui veu que portes la bragueta oberta però no t’ho diu). Les següents setmanes la vaig estar entreobrint sovint, mirant i reflexionant sobre el seu contingut. No, la bragueta no, la capseta de mistos.