1 de abril de 2008

Corbes amb vespa

Tarda de corbes. He anat a posar suc a la gasolinera de la general. Tubet de motul al 4%. Dipòsit ple. M’encanta aquesta olor. La densitat de l’oli, la finíssima pel·lícula quan fregues l’índex i el polse. He aspirat profundament com en una calada de tabac o d’un mai. L’hidrocarbur ha arribat fins l’interior de les meves cel·lules, directe com un clenxasso. Combustió amb la sang. Ulls en blanc. Aquesta mescla m'excita l’adrenalina. En realitat tirava cap a casa a dinar però la cinta asfàltica m’atreia com un iman. He estat una estona dubtant fins que no he trobat cap sentit en seguir-me ressistint. M’he deixat anar suaument cap el costat fosc. “Gasolina con ricino”. No tenia pressa. Li he fotut patada a la palanca i he enfilat cap les corbes.

La velocitat m’excita i simultàniament m’acolloneix. En proporcions diferents: em fa molta més por. A vegades em creuo un camió per la carretera i penso què tal quedaria empotrat a la regilla del radiodor, com el Coyote en els dibuixos del correcaminos. “recorda que ets mortal” li deien a l’orella als Cesars durant les desfilades de la victòria. Les seves corones de llorer son els nostres Nolan, Kiwi, Bieffe.

Les rectes m’avorreixen, més amb la 160 que a 90 ja va al límit. Pateix, pobra, l'edat no perdona. L’adrenalina em peta conforme la carretera es fa més estreta, els tombs més tancats i l’asfalt més dolent. La velocitat de pas baixa. Control en espais reduïts, com el centrecampisme Italià. Una corba de 25 Kms/h pot tenir més mèrit que una de 120. anar el més depressa possible per llocs on és físicament impossible anar ràpid. A la tronera m’ha vingut al cap l’última vegada que hi vaig passar. Anava amb la 7 i 1/2, portava davant el Litus. Era una recteta en baixada després d’un angle a esqueres a 90, amb la muntanya a la dreta i el barranc a l’esquerra. Es va obrir per fora per passar una ZR, anaven dos, era de finals dels 90, verda amb un tubarro enorme. Va sortir massa tard. Des de darrera seu vaig veure clar que no tenia temps de tornar a puesto abans del tomb tancat a dretes. Vaig cridar “NOOOO” dins el casc.